Referat Informatyki Starostwa Powiatowego w Policach znajduje się w przyziemiu budynku starostwa.

Kontakt osobisty:
pokój nr 011 – Adam Sadowski, Grzegorz Kowalczuk

Kontakt telefoniczny:
pokój nr 011 - 91 4328 113

Kontakt e-mailowy:
admin@policki.pl

 

Do zadań Referatu Informatyki należy w szczególności prowadzenie spraw w zakresie:

1) obsługi informatycznej, w tym m.in.:
a) administrowanie serwerami Starostwa,
b) administrowanie portalami internetowymi Powiatu,
c) administrowanie Biuletynem Informacji Publicznej Starostwa,
d) administrowanie sieciami komputerowymi w Starostwie oraz węzłem teletransmisyjnym,
e) administrowanie systemem poczty elektronicznej,
f) administrowanie zdalnym dostępem do zasobów informatycznych,
g) określanie potrzeb w zakresie licencjonowania i uaktualniania systemów, oprogramowania i aplikacji, a także ich wdrażanie oraz dostosowywanie do wymagań i potrzeb użytkowników,
h) sporządzanie planów wydatków związanych z informatyczną obsługą Starostwa oraz rozwojem systemów łączności, uwzględniających własne środki budżetowe i inne źródła finansowania oraz bieżące rozpoznanie rynku w zakresie sprzętu i oprogramowania komputerowego,
i) prowadzenie spraw związanych z zakupem sprzętu i oprogramowania komputerowego oraz usług informatycznych,
j) współpraca z podmiotami zewnętrznymi świadczącymi usługi informatyczne na rzecz Powiatu i Starostwa,
k) wykonywanie zadań wynikających z przepisów o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;

2) eksploatacji systemów informatycznych i sprzętu komputerowego, w tym m.in.:
a) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania systemów informatycznych oraz sprzętu komputerowego,
b) współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie funkcjonowania systemów informatycznych i dedykowanych aplikacji,
c) prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego oraz licencji systemów informatycznych i oprogramowania komputerowego,
d) instalowanie i ewidencjonowanie oprogramowania komputerowego oraz kontrolowanie jego legalności,
e) współpraca z autorami eksploatowanych systemów informatycznych i oprogramowania komputerowego,
f) prowadzenie bieżącej konserwacji i wykonywanie drobnych napraw sprzętu komputerowego,
g) udzielanie pracownikom Starostwa fachowej pomocy dotyczącej eksploatacji systemów informatycznych i sprzętu komputerowego,
h) podejmowanie oraz koordynowanie działań mających na celu zapobieganie oraz usuwanie skutków awarii systemów informatycznych i sprzętu komputerowego;

3) bezpieczeństwa systemów informatycznych, w tym m.in.:
a) administrowanie użytkownikami systemów informatycznych zgodnie z zasadami polityki bezpieczeństwa,
b) nadzór nad siecią teleinformatyczną i sprzętem komputerowym Starostwa ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa systemów informatycznych oraz ochrony danych osobowych,
c) przeciwdziałanie dostępowi osób niepowołanych do systemów informatycznych,
d) archiwizowanie systemów informatycznych, aplikacji i baz danych,
e) sporządzanie okresowych raportów o bezpieczeństwie systemów informatycznych,
f) opracowywanie dokumentów zawierających szczególne wymagania bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych oraz ich modyfikacja w trakcie eksploatacji tych systemów;

4) obsługi telefonicznej, w tym m.in.:
a) administrowanie centralą telefonii stacjonarnej Starostwa,
b) współpraca z podmiotami zewnętrznymi świadczącymi usługi telefonii stacjonarnej na rzecz Starostwa.