Wydział Edukacji i Kultury Starostwa Powiatowego w Policach znajduje się na II piętrze budynku starostwa.
Interesanci przyjmowani są w godzinach pracy urzędu tj. w poniedziałki: od 7.30 do 16.00, we wtorki, środy i czwartki: od 7.30 do 15.30, w piątki: od 7.30 do 15.00 .

 

Dane kontaktowe:

Agnieszka Bąk - naczelnik wydziału, pokój nr 216,
tel. 91 43-28-132, e-mail: bak@policki.pl

Marta Szczepańska - zastępca naczelnika wydziału, pokój nr 218,
tel. 91 43-28-145, e-mail: szczepanska@policki.pl

Aneta Subocz-Niedźwiecka - główny specjalista, pokój nr 218,
tel. 91 43-28-145, e-mail: niedzwiecka@policki.pl

Milena Bury - starszy inspektor, pokój nr 219,
tel. 91 43-28-148, e-mail: bury@policki.pl

Magdalena Maciejczyk - starszy inspektor, pokój nr 219
tel. 91 43-28-148, e-mail: maciejczyk@policki.pl

Magdalena Kołakowska - główny specjalista, pokój nr 220,
tel. 91 43-28-149, e-mail: kolakowska@policki.pl

Aleksandra Szubert - inspektor, pokój nr 220
tel. 91 43-28-149, e-mail: szubert@policki.pl

 

Do zadań Wydziału Edukacji i Kultury należy w szczególności prowadzenie spraw w zakresie:

1) oświaty, w tym m.in.:
a) opracowywanie koncepcji funkcjonowania oświaty oraz przygotowywanie propozycji rozwiązań merytorycznych dla organów Powiatu,
b) prowadzenie spraw związanych z zakładaniem, utrzymywaniem, przekształcaniem bądź likwidowaniem publicznych szkół i placówek oświatowo-wychowawczych oraz innych szkół i placówek,
c) prowadzenie spraw związanych z rejestracją niepublicznych szkół i placówek,
d) przygotowywanie projektów uchwał dotyczących kształtowania sieci i profili kształcenia w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych,
e) promowanie innowacyjności w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych,
f) prowadzenie procedur związanych z awansem zawodowym nauczycieli na stopień nauczyciela mianowanego,
g) wykonywanie procedur organizacyjnych związanych z obsadą stanowisk dyrektorów oraz innych stanowisk kierowniczych w publicznych szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych,
h) prowadzenie spraw osobowych dyrektorów podległych szkół i placówek oświatowo-wychowawczych,
i) opracowywanie projektów regulaminów wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych prowadzonych przez Powiat,
j) kierowanie dzieci do szkół i placówek specjalnych,
k) przygotowywanie projektu budżetu na potrzeby oświaty oraz podział środków budżetowych dla poszczególnych szkół i placówek oświatowo-wychowawczych,
l) przygotowywanie propozycji wielkości dotacji z budżetu Powiatu dla niepublicznych szkół posiadających uprawnienia szkół publicznych,
m) prowadzenie analiz wykonania wydatków budżetowych i korygowanie ich w przypadkach tego wymagających,
n) prowadzenie postępowania związanego z przyznawaniem stypendiów uczniom,
o) sporządzanie zbiorczych sprawozdań z zakresu oświaty,
p) sprawowanie administracyjnego oraz organizacyjnego i finansowego nadzoru nad działalnością szkół i placówek oświatowo-wychowawczych w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa,
q) współdziałanie z organami państwa nadzorującymi szkoły i placówki oświatowo-wychowawcze,
r) współpraca ze związkami zawodowymi reprezentującymi sprawy pracowników zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych prowadzonych przez Powiat;

2) kultury, w tym m.in.:
a) wspieranie instytucji kultury,
b) prowadzenie spraw związanych z upowszechnianiem oraz ochroną tradycji i dorobku kulturalnego Powiatu,
c) sprawowanie mecenatu nad działalnością kulturalną,
d) edukacja kulturalna i wychowanie przez sztukę,
e) współpraca z instytucjami rządowymi, samorządowymi i pozarządowymi w zakresie kultury,
f) przygotowywanie projektu budżetu na potrzeby kultury oraz wielkości dotacji z budżetu Powiatu dla organizacji działających na rzecz kultury,
g) prowadzenie analiz wykonania wydatków budżetowych w zakresie kultury i korygowanie ich w przypadkach tego wymagających,
h) sporządzanie zbiorczych sprawozdań z zakresu kultury;

3) sportu i turystyki, w tym m.in.:
a) promowanie i wspieranie działań oraz inicjatyw w zakresie rozwoju kultury fizycznej, sportu i turystyki,
b) organizacja oraz współpraca przy organizowaniu imprez sportowych i turystycznych o zasięgu powiatowym i ponadpowiatowym,
c) organizacja i współudział w organizowaniu współpracy międzynarodowej w zakresie transgranicznych imprez sportowych i turystycznych,
d) opracowywanie rocznego kalendarza imprez sportowych i turystycznych o zasięgu powiatowym,
e) współpraca przy promowaniu walorów turystycznych i krajobrazowych Powiatu,
f) współpraca z instytucjami rządowymi i samorządowymi oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie kultury fizycznej, sportu i turystyki,
g) przygotowywanie projektu budżetu na potrzeby kultury fizycznej, sportu i turystyki oraz propozycji wielkości dotacji z budżetu Powiatu dla organizacji działających na rzecz kultury fizycznej, sportu i turystyki,
h) prowadzenie analiz wykonania wydatków w zakresie kultury fizycznej, sportu i turystyki oraz korygowanie ich w przypadkach tego wymagających,
i) sporządzanie zbiorczych sprawozdań z zakresu sportu i turystyki;

4) rozwoju szkół i placówek oświatowo-wychowawczych oraz pozyskiwania funduszy zewnętrznych, w tym m.in.:
a) gromadzenie i przekazywanie jednostkom organizacyjnym oraz innym zainteresowanym podmiotom informacji o możliwości pozyskiwania funduszy zewnętrznych, w tym funduszy z Unii Europejskiej,
b) podejmowanie działań służących pozyskiwaniu środków finansowych z funduszy zewnętrznych na realizację zadań szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, w tym funduszy z Unii Europejskiej, a także koordynowanie prac podejmowanych w tym obszarze przez jednostki organizacyjne,
c) opracowywanie wniosków związanych z pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych w obszarze dotyczącym zadań wydziału,
d) realizowanie i przygotowywanie rozliczeń strategicznych, z punktu widzenia zadań jednostek organizacyjnych, projektów współfinansowanych lub finansowanych z funduszy zewnętrznych, w tym z funduszy Unii Europejskiej,
e) utrzymywanie stałych kontaktów i ścisła współpraca z przedstawicielami podmiotów będących źródłem pozyskiwania funduszy zewnętrznych, w tym funduszy Unii Europejskiej,
f) współpraca z organizacjami pozarządowymi.

Wykaz rejestrów prowadzonych przez wydział:

1. Rejestr uczniowskich klubów sportowych.
2. Rejestr działalności oświatowej.
3. Rejestr wniosków o wszczęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
4. Rejestr zaświadczeń o zdaniu egzaminu na stopień zawodowego nauczyciela mianowanego.