STAROSTA POLICKI

obrazek


ANDRZEJ BEDNAREK


Starosta kieruje Starostwem przy pomocy Wicestarosty, Członka Zarządu, Sekretarza, Skarbnika, kierowników komórek organizacyjnych oraz pracowników zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy w sposób określony w Ustawie, Statucie i Regulaminie.
Starosta może powoływać na czas określony lub nieokreślony pełnomocników do spraw realizacji lub koordynacji określonych zadań.

 


Do zadań Starosty należy w szczególności:


1) kierowanie bieżącymi sprawami Powiatu, Zarządu i Starostwa oraz reprezentowanie ich na zewnątrz;
2) organizowanie pracy Zarządu i Starostwa;
3) nadzorowanie organizacji pracy i realizacji zadań Powiatu i Zarządu przez  Starostwo, w tym wydawanie zarządzeń i poleceń;
4) koordynowanie działalności komórek organizacyjnych i organizowanie ich wzajemnej współpracy;
5) wykonywanie uprawnień pracodawcy i zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Starostwa oraz wyznaczanie innych osób do podejmowania czynności w tym zakresie;
6) zapewnienie   przestrzegania   prawa   w   działalności   merytorycznej   Zarządu i Starostwa;
7) składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Powiatu, Zarządu i Starostwa;
8) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej zastrzeżonych dla Starosty oraz należących do właściwości Powiatu;
9) upoważnianie członków Zarządu, Sekretarza, Skarbnika, pracowników Starostwa, kierowników jednostek organizacyjnych oraz powiatowych służb, inspekcji  i  straży  do  wydawania  w  jego  imieniu  decyzji  administracyjnych w zakresie, o którym mowa w pkt 8;
10) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Starosty przez przepisy prawa, Ustawę, Statut, uchwały Rady i Zarządu oraz postanowienia Regulaminu;
11) koordynowanie i nadzorowanie działalności Powiatu w zakresie komunikacji, drogownictwa i transportu;
12) koordynowanie i nadzorowanie współpracy międzynarodowej Powiatu;
13) koordynowanie i nadzorowanie działań w zakresie promocji i informacji oraz planowania zadań i rozwoju Powiatu;
14) koordynowanie i nadzorowanie działalności kontrolnej Zarządu i Starostwa;
15) prowadzenie spraw w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego, obronności, zarządzania kryzysowego oraz ochrony informacji niejawnych;
16) nadzorowanie działalności służby bezpieczeństwa i higieny pracy.”,