Police, 17.10.2012 r.

 

W sekcji "Załączniki" na dole strony dodano plik z odpowiedziami na zapytania wykonawców z dnia 16.10.2012 r.

 


 

Police: Remont i termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Powiatu Polickiego
Numer ogłoszenia: 212797 - 2012; data zamieszczenia: 05.10.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Policach , ul. Tanowska 8, 72-010 Police, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4328100, faks 091 3178900.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.policki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont i termomodernizacja budynków użyteczności publicznej Powiatu Polickiego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, polegające na remoncie i termomodernizacji budynków użyteczności publicznej. 1.1 Termomodernizacja i remont budynków należących do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego Nr 1 w Policach, dla Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo, 72-010 Police, ul. Korczaka nr 53: - Ocieplenie ścian budynków przy ul. Korczaka nr 51, 51a, 53; - Remont dachów płaskich w budynku przy ul. Korczaka nr 51a; - Wymiana zaworów na termostatyczne w budynkach przy ul. Korczaka nr 51a i 49; - Wymiana części stolarki okiennej na PCV w budynkach przy ul. Korczaka nr 51, 51a, 53; Wszystkie budynki zlokalizowane są w Policach, na dz. Nr 3335/10, obr. 16. 1.2 Termomodernizacja i remont budynków należących do Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy Nr 2 im. Kornela Makuszyńskiego, 72-009 Police, ul. Korczaka nr 9 - 11: - Ocieplenie ścian sali gimnastycznej przy szkole SOSW przy ul. Korczaka 17-19; - Wymiana stolarki okiennej w sali gimnastycznej; - Wykonanie przy bocznym wejściu do obiektu podjazdu dla niepełnosprawnych; - Wymiana przeciekających rur wewnętrznej kanalizacji sanitarnej w budynku kuchni, wraz z remontem posadzki w pomieszczeniach kuchni - budynek kuchni SOSW przy ul. Korczaka 5-7; Obydwa budynki zlokalizowane są w Policach, na dz. Nr 25/2, obr. 16. 1.3 Termomodernizacja i remont budynków należących do Zespołu Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Policach, 72-010 Police, ul. Siedlecka 6: - Ocieplenie ścian budynku pływalni, przy ul. Siedleckiej 6d; - Wymiana ślusarki okiennej i drzwi wejściowych pływalni szkolnej przy ul. Siedleckiej 6d; - Remont i docieplenie stropodachu tzw. starej części szkoły ( budynek główny oraz parterowy łącznik ) przy ul. Siedleckiej 6; Obydwa budynki zlokalizowane są w Policach, na dz. Nr 318/68, obr. 9. 1.4 Termomodernizacja i remont budynku należącego do Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Trzebieży, 72-020 Trzebież, ul. WOP nr 10: - Docieplenie dachu oraz pomieszczeń hali sportowej, zlokalizowanej przy ul. WOP 8, na dz. Nr 405/1, obr. Trzebież - 3, gm. Police. 1.5 Termomodernizacja i remont budynków należących do Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Tanowie, 72-004 Tanowo, ul. Leśna 91, gm. Police : Budynek administracyjno - gospodarczy ( ul. Leśna 91, dz. Nr 184, obr. Tanowo - 9, gm. Police): - przeprofilowanie chodnika z polbruku i wykonanie odprowadzenia wód deszczowych, Budynek internatu ze stołówką ( ul. Leśna 91, dz. Nr 184, obr. Tanowo - 9, gm. Police): - wykonanie zadaszenia tylnego wejścia do budynku internatu w celu ochrony schodów przed wpływem czynników zewnętrznych, - wykonanie izolacji i ułożenie nowych płytek na balkonie nad stołówką, - wykonanie izolacji sufitu w piwnicy, zabezpieczenie przed zapadaniem, likwidacja świetlika i modernizacja wejścia do kotłowni, - wyprofilowanie chodnika wokół budynku celem właściwego odprowadzania wód opadowych; Budynek szkoły ( ul. Leśna 92, dz. Nr 202/10, obr. Tanowo - 9, gm. Police ): - wykonanie izolacji na tarasie celem likwidacji zagrzybienia na suficie sali gimnastycznej zlokalizowanej pod tarasem, - likwidacja czterech okien w pomieszczeniach piwnicy usytuowanych poniżej poziomu terenu, następnie ich zamurowanie i zasypanie ziemią. Szczegółowy zakres oraz opis prac określa Dokumentacja Budowlana i Specyfikacja Techniczna. Dokumentacja Budowlana opracowana została dla poszczególnych obiektów, w zakresie odpowiednim do zakresu planowanych prac. Poszczególne tomy zawierają odpowiednio : - inwentaryzację; - ocenę stanu technicznego; - projekt architektoniczno - konstrukcyjny; - projekt instalacji c.o.; - projekt instalacji sanitarnych; - informację dotyczącą bezpieczeństwa i ochrony zdrowia Warunki wykonawstwa: 1) wszelkie roboty budowlane należy wykonać zgodnie wiedzą techniczną i zasadami sztuki budowlanej, obowiązującymi normami i przepisami oraz wytycznymi Specyfikacji Technicznej; 2) materiały budowlane użyte w procesie budowlanym muszą posiadać wszelkie atesty dopuszczalności w budownictwie; 3) kierowanie robotami sprawowane będzie przez pracowników Wykonawcy posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane. Zmiana osób sprawujących samodzielne techniczne funkcje na budowie w stosunku do wykazu osób zawartego w ofercie Wykonawcy wymaga każdorazowo zatwierdzenia Zamawiającego; 4) Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość ich wykonania oraz zgodność z dokumentacją projektową, Specyfikacją Techniczną i poleceniami Inspektora nadzoru. Wprowadzenie jakichkolwiek odstępstw od tych dokumentów wymaga akceptacji zarządzającego realizacją umowy; 5) podane w Dokumentacji Budowlanej nazwy własne są przykładowe. Dopuszcza się materiały, urządzenia i technologie równoważne w stosunku do przywołanych w projekcie. Rozwiązania równoważne muszą posiadać parametry nie gorsze niż wskazane przykładowo w Dokumentacji Budowlanej; 6) Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić wszelkie prace uciążliwe w sposób nie dezorganizujący zajęć szkolnych (po ich zakończeniu lub w dni wolne). Organizacja placu budowy: 1) organizacja placu budowy i zaplecza socjalnego nastąpi zgodnie z obowiązującymi przepisami; 2) wykonawca zobowiązany jest do oznakowania i zabezpieczenia placu budowy zgodnie z obowiązującymi przepisami; 3) wykonawca zobowiązany jest również do uporządkowania placu budowy po zakończeniu robót oraz odtworzenia ewentualnych uszkodzeń nawierzchni lub obiektów sąsiadujących do stanu sprzed rozpoczęcia robót..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.00.00-2, 45.11.00.00-1, 45.11.12.20-6, 45.11.12.91-4, 45.23.32.50-6, 45.23.24.52-5, 45.26.10.00-4, 45.26.21.00-2, 45.26.21.10-5, 45.26.23.00-4, 45.26.25.20-2, 45.30.00.00-0, 45.32.00.00-6, 45.40.00.00-1, 45.41.00.00-4, 45.42.00.00-7, 45.42.11.00-5, 45.42.11.40-7, 45.42.11.46-9, 45.45.30.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.04.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1) Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 30.000,00 zł. słownie złotych: trzydzieści tysięcy 00/100 2) Wadium może być wniesione w : a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych lub ubezpieczeniowych, d) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 , 2000 r. z późn. zm.). 3) Wadium wnoszone w pieniądzu, należy przekazać na następujący rachunek bankowy: 44-1240-3943-1111-0000-4135-6962, Wykonawca dołączy do oferty potwierdzenie polecenia przelewu. 4) Wadium należy wnosić do upływu terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu za termin wniesienia wadium uważa się moment uznania rachunku Zamawiającego (realnego wpływu wadium na rachunek Zamawiającego przed terminem składania ofert). 5) W przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniężna, należy je złożyć w kancelarii Zamawiającego wraz z ofertą. 6) W przypadku oferty wspólnej, wadium wnoszone w formie innej niż pieniężna musi być wystawione na wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. 7) Zamawiający dokona zwrotu wadium na zasadach określonych w ustawie. 8) Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego, jeżeli: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 PZP, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 PZP lub pełnomocnictwa, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje warunku, jego ocena zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • wykonali (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonują ) należycie w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - minimum dwie prace podobne do objętych przedmiotem zamówienia, o wartości minimum 500.000,- PLN brutto każda. Za pracę podobną Zamawiający uzna: prace budowlane polegające na remoncie lub przebudowie budynku

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie precyzuje warunku, jego ocena zostanie dokonana na podstawie złożonego oświadczenia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. minimum po jednej osobie posiadającej uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, tj. do kierowania robotami budowlanymi w specjalności: - konstrukcyjno - budowlanej, - sanitarnej, - elektrycznej, przynależnych do właściwej izby samorządu zawodowego. Zamawiający dopuszcza łączenie w/w. specjalności, jeżeli którakolwiek z osób będzie posiadała łącznie wymagane przez zamawiającego uprawnienia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 1.000.000,- PLN

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 80
  • 2 - Termin wykonania przedmiotu zamówienia - 20

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić na wniosek Wykonawcy na podstawie art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. Za istotne zmiany uważa się: a) przesunięcie terminu wykonania przedmiotu umowy, b) zmianę wynagrodzenia, c) zmianę osób przewidzianych do realizacji umowy, d) zmianę dotyczącą przedmiotu umowy w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych. 2. Przesunięcie terminu może nastąpić w następujących przypadkach: a) wystąpi konieczność wykonania robót dodatkowych nie objętych przedmiotem zamówienia, których realizacja ma wpływ na harmonogram i termin wykonania przedmiotu umowy, b) w okresie realizacji przedmiotu umowy wystąpią niesprzyjające warunki atmosferyczne np. intensywne opady deszczu, śniegu, wichury, wzrost poziomu wód, powodujące wstrzymanie robót budowlanych przez okres co najmniej 5 dni roboczych następujących po sobie i będzie to miało wpływ na harmonogram i termin wykonania przedmiotu umowy, c) w przypadku nieterminowego przekazania placu budowy przez Zamawiającego, a opóźnienie to ma wpływ na terminowe wykonanie przedmiotu umowy, d) wystąpią nieprzewidziane warunki realizacji np. warunki gruntowo - wodne inne niż w opinii o geotechnicznych warunkach posadowienia, odkrycie nie zinwentaryzowanych, przedmiotów, obiektów i elementów instalacji podziemnej i będzie to miało wpływ na harmonogram i termin wykonania przedmiotu umowy, e) w przypadku konieczności wykonania dokumentacji zamiennej, gdy czas na jej wykonanie spowoduje wydłużenie terminu realizacji niniejszej umowy, f) wystąpienia konieczności wykonania zamówienia dodatkowego, którego realizacji ma wpływ na termin wykonania umowy, g) wystąpienia robót zamiennych, przez które rozumie się roboty, które nie wykraczają poza przedmiot zamówienia, wprowadzające tylko zmiany ulepszające, usprawniające proces budowlany, rozwiązanie zamienne w zakresie rodzaju zastosowanych materiałów w technologii wykonywanych robót, h) wskutek sił wyższej wystąpi konieczność wstrzymania robót i będzie to miało wpływ na harmonogram realizacji robót, i) przedłużenia procedury uzyskiwania opinii, uzgodnień, pozwoleń z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, tj. z powodu niezachowania terminów administracyjnych przez organy czy instytucje, W takim przypadku na wniosek Wykonawcy zostanie ustalony nowy termin wykonania przedmiotu umowy , co zostanie potwierdzone aneksem do umowy. 3. Zmiana wynagrodzenia nastąpić może w przypadku: zmiany urzędowej stawki podatku VAT na roboty budowlane będące przedmiotem niniejszej umowy. 4. Zmiana osób przewidzianych do realizacji umowy może nastąpić pod warunkiem, że nowe osoby będą posiadały kwalifikacje nie mniejsze niż osoby wskazane w SIWZ. Zmiana taka będzie dopuszczalna w przypadku choroby, wypadku, śmierci lub w sytuacji gdy osoba przewidziana do realizacji umowy nie wywiązuje się należycie ze swoich obowiązków, lub z innej niezależnej od Wykonawcy przyczyny.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.policki.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Policach, Wydział Planowania i Rozwoju (pok. 205) ul. Tanowska 8, 72-010 Police.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.10.2012 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Policach, ul. Tanowska 8, 72-010 Police, pok. nr 18 (kancelaria).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie