Police, 08.03.2011 r.

 

Dodano plik:
Odpowiedzi na zapytania 07.03.2011.pdf

 


 

Police: Wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych na terenie Powiatu Polickiego w 2011 r.
Numer ogłoszenia: 63663 - 2011; data zamieszczenia: 24.02.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe w Policach , ul. Tanowska 8, 72-010 Police, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4328100, faks 091 3178900.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.policki.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie remontów cząstkowych nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych na terenie Powiatu Polickiego w 2011 r..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usług związanych z remontem cząstkowym nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych na terenie Powiatu Polickiego w 2011 roku. położonych na terenie miasta Police oraz zlokalizowanych poza terenem miasta Police. Wykaz dróg przewidzianych do remontu cząstkowego wraz z szacunkowymi ilościami prac, stanowi załącznik nr 6 do SIWZ: a) długość dróg powiatowych na terenie Powiatu Polickiego, zlokalizowanych poza terenem miasta Police - 164,352 km b) długość dróg powiatowych na terenie Powiatu Polickiego, zlokalizowanych na Terenie miasta Police - 7,804 km c) łączna długość dróg powiatowych na terenie Powiatu Polickiego - 172,156 km. W ramach remontu cząstkowego nawierzchni będą wykonywane remonty nawierzchni masą mineralno-bitumiczną. Jednostkowa cena rozliczeniowa za wykonanie 1 m2 remontu, przy średniej grubości warstwy 4,0 cm. Szacunkowa ilość prac do wykonania 949,00 m2. 2) Szacunkowa ilość planowanych do wykonania robót służy do obliczenia wartości zamówienia i nie musi być wykorzystana w całości. 3) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wskazano w szczegółowych specyfikacjach technicznych stanowiących załącznik nr 2 do SIWZ. Zasady ogólne: Przygotowanie uszkodzonego miejsca (ubytku, wyboju lub obłamanych krawędzi nawierzchni) do naprawy obejmuje wykonanie następujących prac: - usunięcie luźnych okruchów nawierzchni, - usunięcie wody, doprowadzając uszkodzone miejsce do stanu powietrzno-suchego, - dokładne oczyszczenie dna i krawędzi uszkodzonego miejsca z luźnych ziaren grysu, żwiru, piasku i pyłu. Wykonawstwo powinno odbywać się zgodnie ze wszystkimi normami obowiązującymi w tym zakresie. Jednostką obmiaru są jednostki podane w ofercie cenowej oraz specyfikacji technicznej stanowiącej załącznik nr 2 do SIWZ. Ceną jednostki obmiarowej jest wartość jednostkowa brutto skalkulowana przez wykonawcę, uwzględniająca: - wartość robocizny, - wartość materiałów i kosztów ich zakupu, - wartość pracy sprzętu, - obowiązujących narzutów, - zysku kalkulacyjnego i obowiązujących podatków. W oparciu o przedmiot zamówienia obowiązkiem Wykonawcy wobec Zamawiającego w zakresie rozliczenia wykonanych prac jest: a) przestrzeganie właściwego prowadzenia dokumentów, ze szczególnym uwzględnieniem: - dziennych wpisów określających zakres wykonanych prac z podziałem na głębokości likwidowanych uszkodzeń, ilość wbudowanych ton, ich lokalizację (numer i nazwę drogi lub jej odcinek), - dziennych wpisów zużytych materiałów ogółem z podziałem na ich rodzaje, - księga obmiarów powinna znajdować się w miejscu wykonywania prac. b) z wykonywanych prac wykonawca przedstawiać będzie w okresach miesięcznych zestawienie ilości wykonanych prac z podziałem na poszczególne dni wykonywania remontu, wykazem wyremontowanych odcinków dróg oraz zestawieniem zużytych materiałów. Podstawą do rozliczenia prac będzie ilość faktycznie wykonanych prac potwierdzonych protokolarnie przez Komisję odbierającą pracę. Rozpoczęcie prac danego dnia i ich zakończenie winno być zgłoszone telefonicznie, faxem lub drogą elektroniczną na adresy Zamawiającego, podane w SIWZ. Wykonawca przed przystąpieniem do wykonania prac zobowiązany jest do opracowania i przedstawienia Staroście Polickiemu do zatwierdzenia, projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia prac. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego jest obowiązany wykazać, że oferowane usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego (art. 30 ust. 5 ustawy)..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.20-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 4 000,00 PLN. (słownie złotych: cztery tysiące 00/100);

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawcy składający ofertę wykazali się, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonaniem zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowe ukończenie co najmniej trzech robót w zakresie remontów cząstkowych dróg, o wartości brutto co najmniej 50 000,00 PLN każda,

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował: - walec wibracyjny, płyta wibracyjna, - frezarka lub piła do cięcia asfaltu, - skrapiarka - samochód samowyładowczy o ładowności powyżej 5 ton - młotem pneumatycznym - termosem do przewożenia masy na gorąco.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełniania tego warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Formularz oferty (zaleca się wykorzystanie formularza stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ). W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę na swoim formularzu, musi on zawierać wszystkie elementy zawarte w załączniku nr 1 do SIWZ, pod rygorem odrzucenia oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy 2) Pełnomocnictwo osoby podpisującej ofertę (gdy nie wynika to z treści dokumentów, o których mowa w pkt. 9.6.b. Pełnomocnictwo winno być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem. Dopuszczalne jest również dołączenie kopii pełnomocnictwa poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę. 3) Dowód wpłacenia / wniesienia wadium: a) W przypadku wpłacenia wadium w pieniądzu - kopia polecenia przelewu. b) W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniężna - kopia dokumentu (oryginał należy złożyć w kancelarii urzędu w oddzielnej kopercie bądź wraz z ofertą) zgodnie z warunkami określonymi w punkcie 12 niniejszej SIWZ.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.powiat.policki.bip.net.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Policach Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg ul. Tanowska 8 72-010 Police.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 11.03.2011 godzina 10:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Policach ul. Tanowska 8, 72-010 Police, pok. nr 18 (kancelaria urzędu).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie