Symbol:
5420

Wydział:
Dróg Publicznych

Podstawa prawna:
art. 10 - ustawa prawo o ruchu drogowym (Dz.U. nr 908 poz. 108 z 2005 r. z późn. zm.)
§ 3 - rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. nr 1729 poz. 177 z 2003 r. z póz. zm.)


Opłaty:
Nie podlega

Termin odpowiedzi:
zgodnie z art. 35 kpa - 1 miesiąc
a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy


Jednostka odpowiadająca:
Wydział Dróg Publicznych

Tryb odwoławczy:
Ustawa nie przewiduje

Uwagi:
Dokumenty należy składać w kancelarii - pok. nr 18


Dokumenty
  • 2 szt. projektu organizacji ruchu wraz z poniższymi dokumentami:

  • opis techniczny zawierający:
- plan orientacyjny w skali 1:10000 lub 1:25000
- plan sytuacyjny w skali 1:500, 1:1000 lub wyjątkowo w skali skażonej z naniesioną projektowaną i istniejącą organizacją ruchu, usuwanych znaków drogowych pionowych, poziomych, urządzeń sygnalizacyjnych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- charakterystykę drogi (parametry drogi, chodników, poboczy, oświetlenie, itp.)
- opis ruchu samochodowego i pieszego występującego w ciągu drogi,
- opis występujących zagrożeń lub utrudnień powodowanych przez prowadzone roboty,
- program sygnalizacji i obliczenia przepustowości - tylko w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną,

  • opinia Komendanta Powiatowego Policji w Policach w przypadku organizacji ruchu w ciągach dróg powiatowych lub na skrzyżowaniach drogi gminnej z drogą powiatową,

  • opinia odpowiedniego zarządcy drogi tj. wójta, burmistrza, prezydenta (dotyczy dróg gminnych),

  • inne opinie wymagane przepisami.